joi, 26 mai 2016

ŞCOALA GIMNAZIALĂ MOIŞA -OLIMPIADELE KAUFLAND


                    7 școli în topul 


        Olimpiadelor Kaufland


Standard
Programul OlimpiadeleK este un program de responsabilitate socială sponsorizat de către Kaufland România și implementat în parteneriat cu Școala de Valori și Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice.
     Scopul programului este îmbunătățirea condițiilor din instituțiile de învățământ public, iar școala viitorului să fie una în care copiii și dascălii merg cu drag.Programul a oferit șansa să transforme școala într-un mediu fertil și propice studiului. Competiția a fost  deschisă tuturor instituţiilor de învăţământ public din România: grădinițe, școli primare și gimnaziale, licee.
     Din județul Suceava au participat 41 de unități școlare care au desfășurat activități extrașcolare până pe 29 februarie 2016. Rezultatele finale au fost afișate pe 16 martie 2016.În concurs au participat 1190 de școli, care au desfășurat peste 54.000 de  activităţi educaţionale din cele patru domenii de implicare stabilite de programul Olimpiadele Kaufland: mediu (ecologizare, plantare, reciclare etc.), sport și sănătate (competiții sportive, gustări sănătoase, cumpărături inteligente etc.), creativitate și tradiții (expoziții interne, teatru, dans, design, creații literare etc.), ştiință, cultură și educație (vizite culturale sau informative, invenții, prim-ajutor etc.).
       Topul câștigătorilor a inclus unități școlare din județul Suceava, câștigători ai unui premiu deosebit de prețios (20 000 euro):
  • Școala Gimnazială nr.2 Rădăuți
  • Grădinița „Prichindel”Suceava
  • Școala Gimnazială Milișăuți
  • Școala Gimnazială „I.Irimescu” Fălticeni
  • Școala Gimnazială Moișa, Boroaia
  • Colegiul „A. Motrescu” Rădăuți
  • Şcoala Gimnazială “Mihai Eminescu” Rădăuți.
         Felicitări la fel de prețioase tuturor elevilor,cadrelor didactice care au crezut în șansa lor și în șansa pe care ți-o oferă educația, câștigul fiind pentru toată viața.








OLIMPIADELE KAUFLAND – ÎMPLINIREA UNUI VIS

Prof. Nistor Alina, Şcoala Gimnazială Moişa – Boroaia

            Cuvinte cheie: Kaufland, activităţi extraşcolare, calitatea actului educaţional, performanţă şcolară.
Rezumat: Colectivul Şcolii Gimnaziale Moişa s-a implicat cu multă dăruire și pasiune în Programul Național „Olimpiadele Kaufland” sponsorizat de Kaufland România şi implementat de Şcoala de Valori și Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice, un proiect de responsabilitate socială la care au participat 1190 instituții de învățământ din țară. Competiția s-a derulat pe perioada septembrie 2015 – februarie 2016 şi a încurajat desfăşurarea a 115 activităţi educaţionale extrașcolare, iar numărul orelor petrecute de elevii angajați în  aceste activități au însumat mai bine de 57.474 de ore, care au stimulat creativitatea, talentul, spiritul civic, lucrul în echipă şi alte abilităţi prin activităţi educaţionale. Premiul – Top Fruntași, locul 76 ne-au adus o sponsorizare în valoare de 20.000 euro, bani investiți în procesul instructiv-educativ din școală  prin care am dotat toate sălile de clasă  cu mobilier nou, jaluzele verticale, covor PVC, echipament IT, astfel încât să putem oferi lecții interactive, motivante, să creștem calitatea prestației didactice şi confortul sălilor de clasă pentru că elevii noștri merită tot ce e mai bun.

Colectivul de cadre didactice și elevii  școlii au surprins prin activități educaţionale extraşcolare inedite din cele patru domenii de implicare stabilite:
ü  Mediu:
            Eco Bricolaj;
          Ecologizare;
          Plantare copaci;
          Protejarea resurselor;  
          Reciclarea deşeuri;
          Reciclare selectivă.
ü  Sport și Sănătate:
          Dinţi frumoşi şi sănătoşi;
          Competiţii Sportive;
          Pacheţelul Sănătos;
          Sport şi nutriţie;
          Stil de viaţă activ.
ü  Creativitate și Tradiții Creaţii literare:
          Design vestimentar;
            Dans şi Muzică;
          Parada Multiculturalismului;
          Teatru;     
          Expoziţii interne.
ü  Ştiință, Cultură și Educație:
          Educaţie financiară;
          Civilizaţi în trafic;
          Cumpărături Inteligente;
          Estetică urbană;
          Prim Ajutor, Internet;
          Vizite informative;
          Vizite Culturale;
          Proiecte Inovative şi Soluţii Practice;
          Orientare Profesională.

Dacă faci planuri pentru un an plantează orez.
Dacă faci planuri pentru deceniu, plantează copaci.
Dacă faci planuri pentru o viaţă, educă oameni.
(proverb chinezesc)

            Beneficiarii proiectului (direcţi – elevi şi cadre didactice, indirecţi – părinţi şi comunitatea locală) vor găsi la şcoală  din 15 septembrie 2016 un mediu şcolar modern, curat şi estetic.
Elevii claselor primare cât şi a celor gimnaziale împreună cu cadrele didactice  vor putea desfăşura cu ajutorul tablei interactive Smart, lecții mai incitante și interesante prin elementele 3D, care fac posibile pentru profesori demonstrațiile reale și spațiale. Folosind o cameră Web și un marker digital, programul vizualizează obiectul 3D pe ecranul calculatorului, indiferent de natura acestuia: un glob, o statuie sau o formulă structurală a unei molecule. Programul poate fi folosit pentru a dezvolta vederea și orientarea în spațiu, pentru a prezenta obiecte și modele, precum și pentru a ilustra corpul uman. De exemplu, folosind markerul corect pe corp, pot fi observate organele și mișcările oaselor sau ale articulațiilor.
            Achiziţionarea celor două laptopuri şi trei videoproiectoare, două fixe şi unul mobil, va face posibilă desfăşurarea unor lecţii interesante, fără a necesita mutarea elevilor dintr-o clasă în alta. Prin intermediul videoproiectorului, comunicarea - cheia învățării - atinge o nouă dimensiune: elevii vor fi impulsionaţi să devină activi la ore datorită prezentării informațiilor sub formă de imagini, tabele, grafice etc. De asemenea, cadrele didactice pot obține o mai bună structurare si sintetizare a lecţiilor. Inversând procesele clasice, elevii își pot expune propriile lucrări cu ajutorul videoproiectorului, experienţă ce duce la creşterea interesului faţă de proiectele care le sunt date în lucru.
            Mobilierul ergonomic, spaţiile individuale personalizate de depozitare a portofoliilor şi materialelor / mijloacelor didactice, atât pentru elevi cât şi pentru cadrele didactice, ambientul plăcut, creat de amplasarea jaluzelelor verticale ce vor oferi posibilitatea folosirii mijloacelor TIC moderne, vor crea condiţiile necesare pentru creşterea rezultatelor şcolare, a calităţii procesului educaţional, realizarea unor performanţe şi atragerea copiilor către şcoală şi educaţie.
            Prin menirea sa şcoala oferă şanse egale pentru formarea elevilor, prin instruire şi educare, în funcţie de interesele şi motivaţiile personale cât şi de cerinţele locale.
            Obiectivele proiectului sunt îmbunătățirea calităţii procesului educaţional în cadrul Şcolii Gimnaziale Moişa, creşterea performanţelor şcolare şi a creşterii participării populaţiei şcolare la procesul educaţional precum şi menţinerea elevilor într-un sistem educaţional de înaltă performanţă care să asigure resursele umane necesare unei dezvoltări socio-economice durabile.
            Calitatea unui sistem de învăţământ este influenţată atât de factori externi şcolii (mediul socio-familial şi economic de provenienţă al elevului, nivelul de educaţie şi ocupaţia părinţilor etc.), cât şi de factori care ţin exclusiv de şcoală (colectiv didactic, condiţii de învăţare etc.). Dacă asupra factorilor exteriori şcolii, capacitatea acesteia de a-i modifica în favoarea succesului educaţional al elevilor este scăzută, în ceea ce priveşte cea de-a doua categorie de factori, intervenţia şcolii poate fi maximă.
            Creşterea nivelului de pregătire al corpului profesoral, modernizarea bazei tehnico-materiale a instituţiilor de învăţământ, implicarea familiei şi a comunităţii în activităţile şcolii etc. sunt doar câteva dintre metodele prin care şcoala poate interveni în favoarea îmbunătăţirii calităţii educaţiei şi care s-au dovedit în timp a avea efecte pozitive semnificative.

Poate nu finalul fericit este important. Poate povestea este ceea ce contează

















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu