7 școli în topul
Olimpiadelor Kaufland
Programul OlimpiadeleK este un program de responsabilitate socială sponsorizat de către Kaufland România și implementat în parteneriat cu Școala de Valori și Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice.
Scopul programului este îmbunătățirea condițiilor din instituțiile de învățământ public, iar școala viitorului să fie una în care copiii și dascălii merg cu drag.Programul a oferit șansa să transforme școala într-un mediu fertil și propice studiului. Competiția a fost deschisă tuturor instituţiilor de învăţământ public din România: grădinițe, școli primare și gimnaziale, licee.
Din județul Suceava au participat 41 de unități școlare care au desfășurat activități extrașcolare până pe 29 februarie 2016. Rezultatele finale au fost afișate pe 16 martie 2016.În concurs au participat 1190 de școli, care au desfășurat peste 54.000 de activităţi educaţionale din cele patru domenii de implicare stabilite de programul Olimpiadele Kaufland: mediu (ecologizare, plantare, reciclare etc.), sport și sănătate (competiții sportive, gustări sănătoase, cumpărături inteligente etc.), creativitate și tradiții (expoziții interne, teatru, dans, design, creații literare etc.), ştiință, cultură și educație (vizite culturale sau informative, invenții, prim-ajutor etc.).
Topul câștigătorilor a inclus unități școlare din județul Suceava, câștigători ai unui premiu deosebit de prețios (20 000 euro):
- Școala Gimnazială nr.2 Rădăuți
- Grădinița „Prichindel”Suceava
- Școala Gimnazială Milișăuți
- Școala Gimnazială „I.Irimescu” Fălticeni
- Școala Gimnazială Moișa, Boroaia
- Colegiul „A. Motrescu” Rădăuți
- Şcoala Gimnazială “Mihai Eminescu” Rădăuți.
OLIMPIADELE
KAUFLAND – ÎMPLINIREA UNUI VIS
Prof. Nistor
Alina, Şcoala Gimnazială Moişa – Boroaia
Cuvinte
cheie: Kaufland,
activităţi extraşcolare, calitatea actului educaţional, performanţă şcolară.
Rezumat:
Colectivul
Şcolii Gimnaziale Moişa s-a implicat cu multă dăruire și pasiune în Programul
Național „Olimpiadele Kaufland” sponsorizat de Kaufland România şi
implementat de Şcoala de Valori și Ministerul Educației Naționale și Cercetării
Științifice, un proiect de responsabilitate socială la care au participat 1190
instituții de învățământ din țară. Competiția s-a derulat pe perioada
septembrie 2015 – februarie 2016 şi a încurajat desfăşurarea a 115 activităţi
educaţionale extrașcolare, iar numărul orelor petrecute de elevii angajați în aceste activități au însumat mai bine
de 57.474 de ore, care au stimulat creativitatea, talentul,
spiritul civic, lucrul în echipă şi alte abilităţi prin activităţi educaţionale.
Premiul – Top Fruntași, locul 76 ne-au
adus o sponsorizare în valoare de 20.000 euro, bani investiți în procesul
instructiv-educativ din școală prin care
am dotat toate sălile de clasă cu
mobilier nou, jaluzele verticale, covor PVC, echipament IT, astfel încât să
putem oferi lecții interactive, motivante, să creștem calitatea prestației didactice
şi confortul sălilor de clasă pentru că elevii noștri merită tot ce e mai bun.
Colectivul
de cadre didactice și elevii școlii au surprins prin activități
educaţionale extraşcolare inedite din cele patru domenii de implicare
stabilite:
ü Mediu:
Eco
Bricolaj;
Ecologizare;
Plantare copaci;
Protejarea resurselor;
Reciclarea deşeuri;
Reciclare selectivă.
ü Sport
și Sănătate:
Dinţi frumoşi şi sănătoşi;
Competiţii Sportive;
Pacheţelul Sănătos;
Sport şi nutriţie;
Stil de viaţă activ.
ü Creativitate
și Tradiții Creaţii literare:
Design vestimentar;
Dans
şi Muzică;
Parada Multiculturalismului;
Teatru;
Expoziţii interne.
ü Ştiință,
Cultură și Educație:
Educaţie financiară;
Civilizaţi în trafic;
Cumpărături Inteligente;
Estetică urbană;
Prim Ajutor, Internet;
Vizite informative;
Vizite Culturale;
Proiecte Inovative şi Soluţii
Practice;
Orientare Profesională.
„Dacă faci planuri pentru un an plantează
orez.
Dacă
faci planuri pentru deceniu, plantează copaci.
Dacă
faci planuri pentru o viaţă, educă oameni.“
(proverb
chinezesc)
Beneficiarii proiectului (direcţi –
elevi şi cadre didactice, indirecţi – părinţi şi comunitatea locală) vor găsi
la şcoală din 15 septembrie 2016 un
mediu şcolar modern, curat şi estetic.
Elevii claselor primare cât şi a
celor gimnaziale împreună cu cadrele didactice
vor putea desfăşura cu ajutorul tablei interactive Smart, lecții mai incitante și
interesante prin elementele 3D, care fac posibile pentru profesori
demonstrațiile reale și spațiale. Folosind o cameră Web și un marker digital,
programul vizualizează obiectul 3D pe ecranul calculatorului, indiferent de
natura acestuia: un glob, o statuie sau o formulă structurală a unei molecule.
Programul poate fi folosit pentru a dezvolta vederea și orientarea în spațiu,
pentru a prezenta obiecte și modele, precum și pentru a ilustra corpul uman. De
exemplu, folosind markerul corect pe corp, pot fi observate organele și mișcările
oaselor sau ale articulațiilor.
Achiziţionarea
celor două laptopuri şi trei videoproiectoare, două fixe şi unul mobil, va face
posibilă desfăşurarea unor lecţii interesante, fără a necesita mutarea elevilor
dintr-o clasă în alta. Prin intermediul videoproiectorului, comunicarea -
cheia învățării - atinge o nouă dimensiune: elevii vor fi impulsionaţi să
devină activi la ore datorită prezentării informațiilor sub formă de imagini,
tabele, grafice etc. De asemenea, cadrele didactice pot obține o mai bună
structurare si sintetizare a lecţiilor. Inversând procesele clasice, elevii își
pot expune propriile lucrări cu ajutorul videoproiectorului, experienţă ce duce
la creşterea interesului faţă de proiectele care le sunt date în lucru.
Mobilierul ergonomic, spaţiile
individuale personalizate de depozitare a portofoliilor şi materialelor /
mijloacelor didactice, atât pentru elevi cât şi pentru cadrele didactice,
ambientul plăcut, creat de amplasarea jaluzelelor verticale ce vor oferi
posibilitatea folosirii mijloacelor TIC moderne, vor crea condiţiile necesare
pentru creşterea rezultatelor şcolare, a calităţii procesului educaţional,
realizarea unor performanţe şi atragerea copiilor către şcoală şi educaţie.
Prin menirea sa şcoala
oferă şanse egale pentru formarea elevilor, prin instruire şi educare, în
funcţie de interesele şi motivaţiile personale cât şi de cerinţele locale.
Obiectivele
proiectului sunt îmbunătățirea calităţii procesului educaţional în cadrul
Şcolii Gimnaziale Moişa, creşterea performanţelor şcolare şi a creşterii
participării populaţiei şcolare la procesul educaţional precum şi menţinerea
elevilor într-un sistem educaţional de înaltă performanţă care să asigure
resursele umane necesare unei dezvoltări socio-economice durabile.
Calitatea
unui sistem de învăţământ este influenţată atât de factori externi şcolii
(mediul socio-familial şi economic de provenienţă al elevului, nivelul de
educaţie şi ocupaţia părinţilor etc.), cât şi de factori care ţin exclusiv de
şcoală (colectiv didactic, condiţii de învăţare etc.). Dacă asupra factorilor
exteriori şcolii, capacitatea acesteia de a-i modifica în favoarea succesului
educaţional al elevilor este scăzută, în ceea ce priveşte cea de-a doua
categorie de factori, intervenţia şcolii poate fi maximă.
Creşterea
nivelului de pregătire al corpului profesoral, modernizarea bazei
tehnico-materiale a instituţiilor de învăţământ, implicarea familiei şi a
comunităţii în activităţile şcolii etc. sunt doar câteva dintre metodele prin
care şcoala poate interveni în favoarea îmbunătăţirii calităţii educaţiei şi
care s-au dovedit în timp a avea efecte pozitive semnificative.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu